.: محسن سمسارپور :.

وب سایت شخصی محسن سمسارپور

عجوبه ی جدید Adobe Edge Animate | جایگزین فلش در وب | فیلم آموزش ابتدایی نرم افزار

بنام حق

درود بر دوستان عزیز

امروز تصمیم گرفتم یک برنامه از محصولات شرکت Adobe رو برای شما معرفی کنم. همونطور که همه می دونید در سال های اخیر استفاده از فلش کم کم داره در وب سایت های مختلف کم رنگ می شه از همین رو و از اونجایی که شرکت ادوبی نمی خواد کاربرانی که از فلش استفاده می کنند رو از دست بده تصمیم گرفت تا یک نرم افزار جدید رو ایجاد کنه تا کاربرانی که با فلش آشنا هستند بتونند به راحتی از امکانات نظیر فلش برای ساخت وب سایت های جدید با تکنولوژی HTML5 و CSS3 استفاده کنند.

نرم افزار Adobe Edge یکی از محصولات جدید ادوبی است که در سال 2011 برای اولین بار معرفی شد. کم کم و با استقبال کاربران شرکت ادوبی در سال 2012 محصولات دیگری را نیز در همین زمینه تولید کرده و در اختیار کاربران خود قرار داد. در واقع شرکت ادوبی با هوشمندی تمام سعی دارد کاربران خود را حفظ کرده و در مقابل تغییرات اخیر html نه اینکه مقاومت نکرده بلکه راهکاری را برای رفع این مشکل برای کاربرانش در نظر گرفته است.

اما به راستی کار Adobe Edge چیست ؟ همانطور که می دانید کاربران فلش با استفاده از این نرم افزار به تولید وب سایت ها، بنرها و قسمت های اینتراکتیو و تعاملی می پردازند. خروجی نرم افزار فلش به صورت swf است. فایل های swf برای اجرا در صفحات وب و مرورگرها نیاز به یک player یا اجرا کننده دارند. w3c یا کنسرسیوم وب چند سالی است در تلاش است تا با اضافه کردن امکانات جانبی به زبان HTML نیاز به نصب player های مختلف را از بین ببرد.

در واقع HTML5 به کاربران کمک می کند تا بدون نیاز داشتن player بتوانند انیمیشن های تحت وب را مشاهده کنند. فیلم ها و صداها را ببینند و بشنود و کارهای تعاملی را بدون نیاز به داشتن پلیر انجام دهند. رفته رفته مرورگرهای وب نیز خود را با استانداردهای جدید HTML5 به روز کرده اند.

اینجاست که نقش Adobe Edge کاملا مشخص می شود. ادوبی سعی دارد تا با ارائه این نرم افزار و قدرتمند کردن آن تمامی امکانات فلش را در اختیار کاربران خود قرار دهد با این تفاوت که خروجی فایل های Adobe Edge دیگر swf نیست و نیاز به Flash Player برای اجرای آن نداریم. خروجی این فایل ها بر پایه HTML5 بوده و از CSS3 و JQuery (کتابخانه جاوا اسکریپتی) برای تکمیل کارهای خود استفاده می کنند. پس خروجی این نرم افزار را می توان در تمامی مرورگرهایی که HTML5 و CSS3 را پشتیبانی می کنند مشاهده نمود.

برای اینکه فقط خیلی صحبت نکرده باشیم به نظرم بهتر است وارد عمل شده و یک نمونه خیلی خیلی ساده را ایجاد کنیم. در ادامه و در فیلم زیر می توانید به سرعت و راحتی اولین انیمیشن خود را ایجاد نمایید.

(4442)

15 پاسخ برای “عجوبه ی جدید Adobe Edge Animate | جایگزین فلش در وب | فیلم آموزش ابتدایی نرم افزار”

  1. سلام
    ای کاش زبان اکشن اسکذیپت 3 رو با این قدرت تو این نرم افزار حفظ می کرد…
    مرسی از آموزشت دوست عزیز…

  2. سلام محسن جان
    ممنون آموزش عالی بود مخصوصاً اینکه ویدیو هم داشت. عالی بود فقط یه نکته اینکه گفتی به جای فلش هست یه خورده کم لطفی هست! این به جای قسمت انیمیشن سازی فلش هست درسته منم مدتی فلش رو بوسیدم گذاشتم کنار ولی فلش هنوز خیلی چیزایی عالی برای کار داره که نمیشه ازشون صرف نظر کرد.

    ممنون از اینکه وقتت رو برای تولید همچین آموزش های خوبی میذاری .
    موفق باشی

    1. سپاس از امیر عزیز و نظر خوبت حق با شماست و منم کاملا موافقم که فلش در حال حاضر کاملا قدرتمندتر هست فقط شاید مفهوم صحبتم بد بوده و ازش بد برداشت میشه

    1. من هم موافقم فواد جان البته احتمال اینکه html5 و css3 سریع رشد کنند خیلی زیاده … باید منتظر بود و دید

  3. سلام مرد شریف
    ممنون از آموزش خیلی مفیدت
    همونطور که اساتید فرمودند کاش اکشن ۳ رو هم قرار میداد
    امکاناتی که با استفاده از کدنویسی سمت سرور و کلاینت و غیره مثل ارتباط با دیتابیس و … رو چه باید کرد؟

    1. سپاس از شما به هر حال جایگاه اون ها مثل قبل مشخص هست به کمک تکنولوژی های سمت سرور می شه کارهای مورد نظر رو انجام داد

  4. یعنی الان میشه از طریق همین نرم افزار با php و sqllite در هاستمون ارتباط بگیریم ؟ و یا گزارش؟
    ضمنا با فارسی نویسی مشکل نداره؟
    با تشکر از ئاسخ شما استاد بزرگ . ببخشید من خیلی اطلاعاتم کمه برای همین سوال کردم
    یا علی

    1. ببینید این برنامه دقیقا بر پایه استانداردهای HTML ساخته شده و هیچ گونه مشکلی با استفاده از PHP و یا حتی ASP برای کدهای پشت کار نداره، در واقع به کمک برنامه هایی که توی این بسته ادوبی هست شما می تونید تمامی عملیات رو انجام بدید.
      در مورد فارسی نویسی هم کاملا مشکل برطرف می شه به خاطر اینکه HTML کاملا فارسی رو ساپورت می کنه، حتی شما می تونید به راحتی فونت رو EMBED کنید و از اون تحت وب استفاده کنید.
      در نهایت ممنون از اینکه نکات ریزی رو که فراموش کرده بودم بگم رو گوشزد کردید.

  5. خیلی خوبه که شرکت ها به فکر ارتقاء نرم افزار هاشون هستن . من رشتم کامپیوتره و این ارتقا به ما کمک میکنه که نرم افزار های جدید و بروز جای نرم افزارهایی که دوران حکمرانی شون تموم شده یاد بگیریم. انیمیت یه نرم افزار فوق العاده اس با امکانات بینظیر.

  6. خیلی خوبه که شرکت ها به فکر ارتقاء نرم افزار هاشون هستن . من رشتم کامپیوتره و این ارتقا به ما کمک میکنه که نرم افزار های جدید و بروز جای نرم افزارهایی که دوران حکمرانی شون تموم شده یاد بگیریم. انیمیت یه نرم افزار فوق العاده اس با امکانات بینظیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *