.: محسن سمسارپور :.

وب سایت شخصی محسن سمسارپور

خدمات خودرویی آنلاین

خودرویاری در محل
به جای رفتن به کارواش،پمپ بنزین و تعمیرگاه آن‌ها را احضار کنید!

این روزها شهرهای بزرگ پر شده است از خودروهایی که برای جابه‌جایی افراد و کالاها، سفرهای درون‌شهری و موارد دیگر استفاده می‌شوند. خدمات مربوط به خودروها تنوع زیادی دارد، از تعویض روغن و باتری و قطعات خودرو گرفته تا شست‌وشو، بنزین و بیمه خودرو. اکنون کسب‌وکارهای نوپا با استفاده از راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، ارائه این خدمات را در محل و بدون نیاز به جابه‌جایی خودرو ارائه می‌دهند.

کارواش آنلاین، راهی نو

شاید شنیدن عبارت کارواش آنلاین برای اولین بار کمی عجیب باشد. این‌که کارواش با آنلاین بودن چه نسبتی دارد، احتمالا جای سوال دارد، اما حضور کسب‌وکارهای نوپا در این حوزه باعث شده افراد براحتی و بدون صرف وقت زیاد، سفارش شست‌وشوی خودروی خود را بدهند. همیشه داشتن خودرویی تمیز و پاک یکی از دغدغه‌های افراد صاحب خودرو است، اما مشغله و نبود وقت کافی معمولا این موضوع را به تعویق می‌اندازد. سیستم‌های کارواش آنلاین، امکان سفارش را از طریق وبسایت یا اپلیکیشن فراهم کرده و این موضوع کمک می‌کند زمان کمی صرف شود و نیازی به حضور در صف طولانی کارواش نباشد. در ایران خدمات کارواش آنلاین توسط کسب‌وکارهای مختلفی مانند بسپار، پلاک، پاکار، آتی‌کار و هاب‌کار ارائه می‌شود.

کاهش مصرف آب با نانو

روش‌های نوین شست‌وشوی خودرو کاهش چشمگیر مصرف آب نسبت به روش‌های سنتی را دارد، اما امروزه تکنولوژی‌های نوین مانند نانو به همراه فناوری اطلاعات موجب شده شست‌وشوی خودرو با کاهش بیشتر آب همراه شود. کسب‌وکارهای نوپا این روزها با ترکیب این دو تکنولوژی، مصرف آب را کاهش داده‌اند. اسفنج، سرویس سفارش آنلاین شست‌وشوی ماشین در حوزه کاهش مصرف آب در سایت خود اعلام کرده تا امروز 591 هزار و 369 لیتر در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و اعلام می‌کند این کسب‌وکارها دوستدار محیط‌زیست هستند. نانو پیک‌واش نیز در همین زمینه خدمات ارائه می‌دهد. استفاده از تکنولوژی نانو موجب می‌شود ماندگاری شست‌وشوی خودرو از حالت عادی بیشتر باشد.

سفارش دهید، بنزین می‌آوریم

شاید یکی از دور از ذهن‌ترین ایده‌ها، ایجاد استارت‌آپ در حوزه بنزین‌رسانی است، اما دسترسی نداشتن به پمپ بنزین زمانی که ناگهان خودرو بنزین تمام کرده شاید اولین دلیل برای دریافت بنزین به‌صورت آنلاین باشد. این موضوع جذاب‌تر از اینهاست و با یک محاسبه ساده و سر انگشتی اگر فاصله شما با محل پمپ بنزین زیاد باشد، بهتر است با اپلیکیشن و در منزل سفارش بنزین بدهید، چون هم برایتان به‌صرفه‌تر است و هم کمتر هوا را آلوده کرده‌اید. در این سیستم شما بهای معمول بنزین را به‌علاوه هزینه حمل بنزین پرداخت خواهید کرد. پیدو، پمپ بنزین من و دومینو، نمونه‌هایی از این‌گونه کسب‌وکارهای نوپا هستند که خدمات بنزین‌رسانی در محل را ارائه می‌دهند.

تعویض باتری در محل

حضور فناوری اطلاعات موجب شده بسیاری از خدمات به‌صورت متفاوت عرضه شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو، باتری است و زمانی که از کار بایستد امکان جابه‌جایی خودرو وجود ندارد. کسب‌وکارهای نوین مانند الو باتری، خدمات تعویض باتری را ارائه می‌دهند. الو باتری، سرویسی است که در صورت بروز مشکل در باتری خودرو، با استفاده از اینترنت یا تلفن می‌توان با آن تماس گرفت و باتری توسط کارشناسان بررسی شده و در صورت نیاز تعویض می‌شود. همچنین داغی باتری برای بازیافت دریافت می‌شود. امداد باتری، دیگر سرویس تامین و تعویض باتری خودرو در محل است که با داشتن شش‌کارشناس بررسی و تعویض باتری خودرو در تهران خدمات ارائه می‌کند.

تعویض روغن در محل

یکی دیگر از مواردی که در سلامت موتور خودرو اهمیت دارد، روغن است. خدمات تعویض روغن نیز به‌عنوان یکی از خدمات خودرو، این روزها رنگ و بوی الکترونیکی و دیجیتال به خود گرفته است. کسب‌وکارهای نوپا در این حوزه با استفاده از دستگاه‌های خاص، امکان ثبت سفارش به‌صورت آنلاین و انجام خدمات در محل را دارند. دانیلو، یکی از این سرویس‌هاست که با ارائه بسته‌های متنوع تعویض روغن موجب شده خیال استفاده‌کنندگان از اپلیکیشن و وب‌سایت دانیلو برای خرید و انجام خدمات خودروی در زمینه تعویض روغن و لوازم جانبی آن راحت باشد. اویلاین نیز با ارائه انواع برندهای روغن سعی دارد انتخاب وسیع‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهد تا کاربران بتوانند براحتی بعد از انتخاب نوع روغن موتور خدمات را در محل دریافت کنند. سلام سرویس نیز تعویض روغن دوره‌ای را به‌عنوان وجه تمایز خود اعلام می‌کند و با ثبت اطلاعات مشتریان خدمات را به‌صورت دوره‌ای به مشتریان در محل ارائه می‌دهد.

بیمه خودرو به‌صورت آنلاین

محاسبه هزینه انواع بیمه و صدور آنلاین آن از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت خدماتی است که سرویس‌هایی مانند بیمیتو، بیمه بازار، بیمیلاین و وبیمه ارائه می‌دهند. کاربران با توجه به نوع خودروی خود و بیمه درخواستی می‌توانند به‌صورت آنلاین حق بیمه را پرداخت کرده و از خدمات آنلاین بدون نیاز به حضور در محل استفاده کنند. نکته حائز اهمیت این‌که در این‌گونه سرویس‌ها با توجه به این‌که داده‌های کاربران به‌صورت آنلاین دریافت و ذخیره می‌شود ارائه‌دهندگان خدمات، اطلاعات و دانش خوبی نسبت به مشتریان دارند و می‌توانند زمان تمدید بیمه را به آنان اطلاع دهند.

همه خدمات در یک اپلیکیشن

سرویس‌هایی چون چاله سرویس و استادکار نوعی یکپارچگی را در ارائه خدمات مربوط به حوزه خودرو ایجاد کرده‌اند. اعضایی که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند می‌توانند به‌صورت یکپارچه خدمات مورد نظر خود را انتخاب و در محل دریافت کنند. به‌عنوان مثال یک کاربر به‌طور همزمان می‌تواند درخواست تعویض روغن و کارواش را ثبت کرده و از یکجا به‌طور متمرکز خدمات را دریافت کند. چاله سرویس امکان دریافت خدمات دیاگ خودرو را نیز برای کاربران فراهم کرده است و کاربران با سفارش این خدمت می‌توانند در محل خود خدمات دیاگ ماشین را دریافت کنند. بسته به مشکلاتی که در فرآیند دیاگ خودرو نشان داده شود کاربر می‌تواند از دیگر خدمات چاله سرویس استفاده کند.

خدمات قدیمی، راهکاری جدید

شاید جنس برخی خدمات مانند روش‌های سنتی باشد، اما حضور فناوری اطلاعات کمک کرده سادگی چاشنی ارائه خدمات شود. سرویس‌های تلفنی مانند امداد خودروی شرکت‌های مختلف تولید خودرو چند سالی است در ایام مختلف مانند عید و تابستان به مسافران در مسیر خدمت‌رسانی می‌کنند. اما ارائه خدمات خاص در محل بهانه‌ای شده برای ایجاد کسب‌وکارهای نوین در حوزه خدمات خودرو که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را بدون صرف هزینه و نیاز به جابه‌جایی برطرف کند. وجود این‌گونه سرویس‌ها و خدمات که تعداد آنها کم نیست و ما به برخی از آنها اشاره کردیم موجب ایجاد یک رقابت سالم خواهد شد و در نتیجه کاربران نهایی خدمات بهتری دریافت می‌کنند.

وجه اشتراک تمام این سرویس‌ها امکان سفارش راحت و بدون نیاز به جابه‌جایی است. امکان زمانبندی ارائه خدمات و اعزام نزدیک‌ترین کارشناسان به محل دریافت خدمت نیز موجب شده بسیاری از رفت‌وآمدهای شهری و در نتیجه آلودگی هوا کاهش یابد. قیمت مشخص و مصوب و یکسان موضوع دیگری است که در این‌گونه خدمات حائز اهمیت است. شفافیت در ارائه خدمات و پرداخت هزینه قبل از سفارش، کاربران را به استفاده آسان‌تر از این خدمات تشویق می‌کند. البته کسب‌وکارها برای تشویق کاربران به استفاده از خدمات آنلاین و غیر حضوری، راهکارهای متنوع از جمله ارائه تخفیف‌های مختلف را چاشنی کار کرده‌اند تا مشتریان با علاقه‌مندی بیشتری سفارش دهند. توجه به وفاداری مشتریانی که تعداد سفارش‌های آنها زیاد بوده نیز می‌تواند عامل مهم دیگری در حفظ مشتریان آنلاین برای دریافت خدمات باشد.

محسن سمسارپور

(70)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *