.: محسن سمسارپور :.

وب سایت شخصی محسن سمسارپور

مدیریت پروژه ها با طعم آنلاین

آشنایی با freedcamp و مدیریت آنلاین پروژه ها

بنام حق

درود بر دوستان همراه، یکی از تحقیقاتی که به تازگی با همکاری یکی از دوستان انجام دادم بر روی مدیریت پروژه ها به صورت آنلاین بود. احساس کردم شاید قرار گرفتن این تحقیق بر روی سایت برای برخی از دوستان مورد استفاده قرار بگیره. مدیریت پروژه ها یکی از مباحثی است که بسیار کاربرد داره، در واقع اگر یک تیم مدیریت پروژه بر روی پروژه نظارت نداشته باشه می تونیم به طور یقین بگیم که پروژه با شکست مواجه هست.

آشنایی با freedcamp و مدیریت آنلاین با استفاده از فناوری اطلاعات

اما منظور ما از مدیریت آنلاین پروژه چی هست و این نوع مدیریت چه سودی داره ؟ سوال مهمی هست که می دونم خیلی از شما دنبال شنیدن جواب اون هستید، ببینید در سیستم سنتی معمولا کارها در یک محل خاص از نظر فیزیکی انجام می شد، مثلا برای انجام یه پروژه یک محل یا ساختمانی در نظر گرفته می شد و کلیه کارمندان و مدیران برای انجام کارهای مربوط به پروژه در این محل حضور داشتند. اما امروزه خیلی از کارها با استفاده از اینترنت و شبکه های جهانی به صورت آنلاین قابل انجام هست. به همین جهت روش های جدید مدیریت پروژه ها نیز باب شده اند.

به عنوان مثال freedcamp یکی از سایت هایی است که شما می توانید در آن جا پروژه های خود را مدیریت کنید. در این سایت شما هم می توانید به عنوان کارفرما باشید در برخی پروژه ها (در واقع خودتان پروژه تعریف کنید) و هم می توانید نیروی کار باشید و در پروژه هایی که دیگران تعریف کرده اند شرکت کنید.

در این سایت ابتدا یک پروژه تعریف می کنید و سپس افراد مختلف که در پروژه بایستی کار کنند را مشخص می کنید، در مرحله بعدی وظایف هر یک را با توضیحات کامل و تصاویر و فایل های مربوط اعلام می کنید. همچنین مشخص می کنید که در چه تاریخی چه کاری بایستی توسط چه شخصی انجام شود. در مرحله بعدی می توانید عملکرد افراد را مشاهده کنید. هر یک از افراد هم می توانند کارهای مربوط به خودشان را ببینند و گزارشات مربوط به انجام کارهاشون رو برای شما بفرستند.

در واقع با این سیستم شما در هر مکان و هر زمان می توانید کنترل کار بر روی افراد و کارها و روند پیشرفت پروژه داشته باشید. شرکت های بزرگ همچون نایک، گوگل، اپل، نوکیا و … از شرکای تجاری سایت freedcamp هستند. در نهایت می توان نتیجه گرفت که بخواهیم یا نخواهیم بررسی آنلاین پروژه ها و مدیریت آن ها حتما یکی از نیازهای سال های آینده مدیران مجرب خواهد بود.

توضیحات تکمیلی را می توانید در پاورپوینت ببینید. همچنین در انتهای بحث جا داره از دوستان عزیزم آقای سینا یزدانی و امیر عاجلو جهت همکاری با بنده و راهنمایی سازنده در این زمینه سپاسگزار باشم.

منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستم.

با سپاس

یا حق

(1022)

8 پاسخ برای “مدیریت پروژه ها با طعم آنلاین”

  1. سلام اقای سمسار پور من محمد هستم چند سئوال از حضورتان داشتم در صورت امکان جواب دهید در ایران این سیستم اموزشی دایر هست اگر هست ایا با زبان فارسی هست یا خیر .مورد دوم مدرک ان در چه مقاطعی میباشد و مورد تائید وزارت علوم هست ورشته هایش را در صورت امکان توضیح بفرمائید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *