.: محسن سمسارپور :.

وب سایت شخصی محسن سمسارپور

سئو و بهینه سازی سایت | تجربیات من

سئو چیست ؟

بنام حق

درود بر شما

خوشحالم که بعد از مدتی می تونم دوباره براتون مطلب بنویسم، یه مدت خیلی خیلی گرفتار بودم و نتونستم مطلبی رو براتون آماده کنم، در ضمن دوست دارم مطالب جدید و خوب تا حد امکان براتون قرار بدم که این موضوع یکم شرایط رو سخت کرده، به همین دلیل امروز قصد دارم کمی در مورد سئو سایت و تجربیات خودم در این زمینه رو براتون بنویسم.

مطمئنا اگر شما هم بخواین یک سایت خیلی خوب داشته باشید حتما فکر سئو اون هم خواهید بود، سئو یا seo مخفف Search Engine Optimize هست به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو، موتورهای جستجوگر دنبال سایت ها هستند و سایت ها دنبال دیده شدن در موتورهای جستجوگر، در ایران بیشترین سایتی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیره وب سایت google هست.

حالا برای شروع سعی می کنم با چند مثال ساده ذهن شما رو با مطلبی که می خوام بهتون ارائه کنم همراه کنم. به عنوان مثال عبارت “تفاوت html4 با html5  رو در موتور جستجو گوگل جستجو کنید. همون طور که می بینید وب سایت من در صفحه اول جستجو گوگل هست، این کلمه کلیدی خوبی است اما مجموع چند کلمه هست، حالا عبارت “آموزش مجازی چیست” رو جستجو کنید، خوب نظرتون چیه ؟ به نظر من کمی بهتر شد، حالا عبارت “آموزش برنامه نویسی کودکان” رو جستجو کنید. ولی مهمتر هم هست مثلا عبارت “اسکورم” که تک کلمه ای هم هست رو جستجو کنید و بعد این عبارات رو

سی پلاس، سی پلاس پلاس، ادوبی براکتس، existdb چیست، سامانه امواج رادیویی و موارد دیگه که از این بحث خارج هستند …

همون طور که مشاهده کردید در اکثر موارد وب سایت من در صفحه اول جستجوی گوگل قرار گرفته، من سعی کردم یکسری از موارد اساسی seo رو در سایت خودم رعایت کنم که در ادامه به برخی از اون ها خواهیم پرداخت.

1. مطالب منحصر به فرد: از نظر من مطلب منحصر به فرد اولین و مهمترین موضوع می باشد، مطمئنا با سایت های زیادی روبرو شده اید که مطالب آن ها جذاب و دیدنی است و هر بار که به سایت سر می زنید متن جدیدی در آن موجود است، اما مهم ترین موضوع این است که مطالب آن تالیفی باشند، به هوش موتورهای جستجوگر شک نکنید و مطمئن باشید که آن ها با هوش تر از آن چیزی هستند که شما فکر می کنید.

2. عنوان صفحه: یکی دیگه از مهمترین بخش هایی که به نظر من تاثیر فراوانی در ایندکس شدن و ثبت شدن صفحات شما در موتورهای جستجوگر می شه، عنوان صفحه هست، سعی کنید عنوان ها را طوری در نظر بگیرید که احساس می کنید کاربران جستجو می کنند این نکته حیاتی است، تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد فقط کافی است امتحان کنید.

3. کلمات کلیدی: نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است، کلمات کلیدی سایت شماست، برای هر صفحه کلمات کلیدی قرار دهید، سعی کنید کلمات کلیدی واقعی برای متون خودتون در نظر بگیرید. تعداد بالای کلمات کلیدی اصلا ملاک خوبی برای انتخاب این کلمات نیست، ارتباط نزدیک به موضوع مهمترین ملاک خواهد بود، سعی کنید به صورت کامل همه موارد را در نظر بگیرید و کلمات خود را انتخاب کنید. بررسی کنید و فکر کاربران و مخاطبین خود را بخوانید، کار سختی است اما شدنی.

4. توضیحات: توضیحات مربوط به هر صفحه نشان دهنده خلاصه آن صفحه خواهد بود، شما 160 کاراکتر بیشتر جا برای نوشتن توضیحات ندارید پس سعی کنید قدرت خود را در ایجاد متن توضیحات بالا ببرید تا نتیجه بهتری بگیرید.

5. بک لینک ها: بک لینک ها هم مهم هستند، شاید ارزش آن ها کمتر از موارد بالا باشد اما در معرفی سایت شما به دیگران و کسب اعتبار شما کمک کننده هستند. سعی کنید سایت خود را در سایت های معتبر معرفی کنید، یکی از ساده ترین راه ها معرفی سایت خود در شبکه های اجتماعی است.

خوب تا همین جا کافی است، شاید با خودتون بگید که این مطالب رو تحت عنوان 10 نکته کلیدی بهینه سازی سایت گفته بودم. بله حق با شماست، اما واقعا این موارد مهم هستند و من خواستم تاکیدی باشه بر مطالب قبلی، حالا چند نکته جدید رو هم قصد دارم بگم که باز هم بسیار کاربردی و مهم هستند.

از ایمیل استفاده کنید: شما می تونید با استفاده از لیست ایمیل هایی که جمع آوری می کنید (یا از کاربران خود و یا دوستان و آشنایان و …) پس از هر به روز رسانی سایت مطالب جدید را به صورت خبرنامه برای آن ها ارسال نمایید. نکته مهم استفاده از گروه های جیمیل و … است، اگر یک گروه در جیمیل ایجاد کنید می توانید روزانه 100 ایمیل به آن اضافه کنید، مزیت گروه این است که می توانید با یک ایمیل به گروه خود موضوعات سایت را برای تمام اعضای گروه در آن واحد ارسال نمایید و این به شما کمک خواهد کرد که سایت شما بازدید شود.

پست های مرتبط را فراموش نکنید: یکی از نکات دیگر که می تونه برای سایت مهم باشه، لینک های داخلی هست، از اونجایی که لینک داخلی رو باید با بررسی و مدیریت طراحی کرد، پست های مرتبط می تونه کمک خوبی باشه، به عنوان مثال سه تا پنج موضوع و مطلب مرتبط رو روی سایت قرار بدید تا کاربران بعد از خواندن مطلب شما به اون مطالب مراجعه کنند.

سایت خود را رصد کنید: سعی کنید ورودی های سایت خود را همیشه بررسی کنید، ببینید از کجا و به چه میزان ورودی دارید، از آنالیزور گوگل برای این کار حتما استفاده کنید، اگر در مورد این موضوع اطلاعاتی ندارید می توانید با یک جستجو ساده مطالب خوبی در این زمینه بدست آورید.

پست مهمان موثر است: همیشه تنها نمی توان همه کار را انجام داد، اگر موضوع سایت شما عمومی است از کاربران خود بخواهید که پست بزند تا شما با نام خودشان پست ها را روی سایت قرار دهید، این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید سایتی پربارتر داشته باشید.

انجمن را فراموش نکنید: اگر امکان ساخت انجمن (forum) را دارید حتما این کار را انجام دهید، سایت هایی که در کنار خود انجمن دارند بسیار بهتر از سایت های معمولی سئو خواهند شد، اینکه کاربران در انجمن ها فعال باشند و هر روز مطالب جدیدی بر روی سایت شما قرار داده شود کمک بسیاز زیادی به شما خواهد کرد.

امیدوارم مطالبی که نوشتم خسته کننده نبوده باشه و مورد استفاده دوستان قرار بگیره، از همه خواهش می کنم نظراتشون رو برام بنویسند تا در پست های بعدی اون ها رو در نظر بگیرم. منتظر شنیدن همه صحبت های شما هستم.

با سپاس

یا حق

سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟ روش های افزایش رنک سایت در گوگل و الکسا چگونه اند ؟ چطور بازدید سایت رو بالا ببریم
سئو چیست ؟
Date Published: 02/26/2015
سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟ روش های افزایش رنک سایت در گوگل و الکسا چگونه اند ؟ چطور بازدید سایت رو بالا ببریم
5 / 5 stars

(1030)

7 پاسخ برای “سئو و بهینه سازی سایت | تجربیات من”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *