.: محسن سمسارپور :.

وب سایت شخصی محسن سمسارپور

تماس صوتی رایگان تلگرام

تماس صوتی رایگان؟

با تلگرام رایگان صحبت کنید

چند وقتی است که تلگرام زمزمه‌های راه‌اندازی سرویس جدید خود یعنی تماس تلفنی رایگان را بر سر زبان‌ها انداخته و این خدمت را در برخی از کشورها فعال کرده است. هم‌اکنون این خدمت در ایرآن‌هم ارائه می‌شود و کاربران این پیام‌رسان می‌توانند با به‌روزرسانی برنامه، از این امکان استفاده نمایند. در حال حاضر این خدمت نیز مانند دیگر خدمات تلگرام رایگان در اختیار کاربران قرارگرفته است. به نظر می‌رسد با ارائه خدمات مناسب این امکان به‌زودی مورداستفاده اکثر کاربران این پیام‌رسان قرار گیرد.

تماس صوتی رایگان، خدمتی جدید؟

سؤالی که مطرح است اینکه آیا واقعاً تماس صوتی رایگان خدمتی است جدید؟ مطمئناً کسانی که کمی پیش‌تر از پیام‌رسان‌های دیگر به‌جز تلگرام استفاده کرده‌اند می‌دانند که این امکان مدت‌زمان زیادی است که در دیگر پیام‌رسان‌ها وجود دارد، اما چرا تماس صوتی رایگان تلگرام به این میزان موردتوجه قرارگرفته است؟ در ادامه به مواردی خواهیم پرداخت که از زوایای مختلف این موضوع را موردبررسی قرار می‌دهد.

خدمات باکیفیت، رمز ماندگاری

دورانی که تلگرام به‌عنوان یک پیام‌رسان پا به عرصه دنیای دیجیتال گذاشت، رقبای بسیار زیادی برای این پیام‌رسان وجود داشت، شاید در آن دوران کمتر کسی فکر می‌کرد که تلگرام بتواند جای تک‌تک رقبا را گرفته و درگوشی‌های مردم جا باز کند. اما خدمات فوق‌العاده باکیفیت تلگرام و امکان استفاده از آن با کمترین سرعت اتصال اینترنتی موجب شد که کاربران به سمت استفاده این ابزار سوق پیدا کنند.

جلب رضایت و اعتماد مشتریان

در عصر حاضر، اصطلاح کاربران بی‌وفا بسیار مطرح‌شده است، مشتریانی که با شما هستند تنها تا زمانی که کسی خدمتی بهتر و باکیفیت‌تر از شما به آن‌ها ارائه نکند. تلگرام با شعار پیام شمارا با کمترین سرعت هم ارسال خواهیم کرد، وارد بازار شد، در روزگاری که هنوز سرعت اینترنت تلفن همراه (حداقل در کشور ما) آن‌قدرها هم بالا نبود، تلگرام به‌سرعت جایگزین دیگر رقبا شد، این روند با ارائه خدمات بیشتر و بیشتر چون ارسال فایل‌های حجیم، امکان ایجاد گروه و گروه‌های بزرگ، امکان ایجاد کانال و مهم‌تر از همه امکان ایجاد ربات‌های تلگرامی ادامه یافت و هرروز میزان اعتماد مشتریان تلگرام به این پیام‌رسان کاملاً رایگان بیشتر شد.

کاربران حرف اول را می‌زنند

همان‌طور که گفته شد، پیام‌رسان‌های دیگر پیش از تلگرام امکان تماس صوتی را فراهم کرده بودند، اما تلگرام یک دارایی دارد که در مقایسه با دیگر پیام‌رسان‌ها قابل قیاس نیست، آن‌هم ارائه خدمات به طیف گسترده‌ای از کاربران، بر اساس آخرین گزارش وب‌سایت این برنامه، امروز کاربران تلگرام دارای 100 میلیون کاربر فعال ماهیانه، 350 هزار کاربر جدید روزانه و 15 میلیارد پیام ارسالی در روز است. بدیهی است این حجم عظیم کاربران هستند که قدرت تلگرام به شمار می‌روند.

کاملاً امن

یکی از امکانات و خدمات فوق‌العاده خاص تلگرام، امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی به‌صورت کاملاً امن بود، تلگرام ادعا می‌کند که پیام پس از ارسال توسط کاربر به‌صورت کاملاً امن به دست کاربر مقصد رسیده و هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند در بین راه از محتویات پیام باخبر شود، این امکان بر اساس مدل امنیتی (end to end) طراحی‌شده است. حال تلگرام از همین روش برای برقرار تماس صوتی استفاده کرده و این اطمینان را به کاربران خود می‌دهد که با خیالی آسوده تماس صوتی رایگان برقرار نمایند.

بسیار پرسرعت

تلگرام برای ارتباط تماس صوتی رایگان خود از ارتباط نظیر به نظیر (peer-to-peer) بین دو کاربر استفاده می‌نماید. همچنین این پیام‌رسان فایل‌های صوتی را به بهترین نحو تبدیل کرده تا هم‌حجم ترافیک کاربران را کاهش داده و درعین‌حال کیفیتی بسیار مناسب را ارائه نماید. اگر به هر دلیلی امکان برقراری ارتباط نظیر به نظیر وجود نداشته باشد تلگرام با سرعت کاربر را به نزدیک‌ترین سرور متصل کرده تا با استفاده از آن ارتباط برقرار گردد. برخلاف دیگر پیام‌رسان‌ها، تلگرام در تمام نقاط جهان دارای سرورهایی است که در حال حاضر سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان رسیدن پیام‌های متنی در بین تمامی پیام‌رسان‌ها را برای کاربران به ارمغان آورده است، حال برای برقراری تماس صوتی نیز می‌تواند از همین سرورها استفاده نماید.

بهبود مستمر باهوش مصنوعی

پس از برقراری هر تماس صوتی، تلگرام با نمایش یک پنجره کوچک از کاربران درخواست می‌کند تا نظرشان را با انتخاب امتیاز یک تا پنج اعلام نمایند. همچنین امکان ارسال پیام متنی در مورد تماس صوتی اخیر به کاربران داده‌شده است. تلگرام با جمع‌آوری امتیازات ارائه‌شده توسط کاربران، نوع اتصال آن‌ها، نوع سخت‌افزار و نرم‌افزار مورداستفاده آن‌ها و منطقه‌ای که کاربر در آن حضور دارد، تحلیل‌های را انجام داده و به‌مرورزمان خدمات تماس صوتی خود را بهبود می‌بخشد. درواقع سیستم هوش مصنوعی تلگرام با استفاده از اطلاعات موجود هر یک از کاربران و موقعیت فعلی شخص از تمامی جهات، امکان برقراری تماس صوتی کاملاً شفاف و بدون افت کیفیت را ارائه می‌نماید.

کاملاً قابل‌کنترل

کاربران تلگرام، باارزش‌ترین سرمایه این پیام‌رسان هستند، پس جلب رضایت آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای این پیام‌رسان محبوب برخوردار است، بر همین اساس، تلگرام این امکان را به کاربران خود داده تا با توجه به سلیقه شخصی خود امکان تماس صوتی را فقط برای افراد خاصی که مدنظر دارند فعال کنند و جلوی تماس صوتی دیگر افراد را بگیرند. به‌صورت پیش‌فرض سه گزینه همه افراد، فقط افراد موجود در دفترچه تلفن من و هیچ‌کس، برای تنظیمات کلی دسترسی وجود دارد. همچنین با استفاده از دو گزینه عدم اجازه همیشگی و اجازه همیشگی به کاربران، کاربر می‌تواند دسترسی را برای افراد خاصی فعال و برای دیگر افراد غیرفعال نماید.

رابط کاربری ساده و کاربردی

تلگرام همیشه به در تلاش برای ایجاد سادگی در رابط کاربری است، به همین دلیل امکان تماس تلفنی رایگان به‌صورت کاملاً ساده به‌عنوان یک گزینه به دیگر امکانات تلگرام اضافه‌شده است. این روش به کاربران کمک می‌کند تا در کنار دیگر امکانات تلگرام به‌راحتی به این امکان جدید نیز دسترسی داشته باشند. تماس صوتی رایگان از طریق منوی اصلی و همچنین صفحه پروفایل کاربران در دسترس قرارگرفته است.

کلام آخر دنیا تغییر کرده است

روزگاری نه‌چندان دور، این سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات صنعتی و خدماتی بودند که تعیین می‌کردند چه چیزی مناسب کاربران است، اما امروزه توجه به نیاز کاربران و ارائه محصولات و خدمات به آن‌هاست که موجب پیشرفت و موفقیت کسب‌وکارهاست. همان‌طور که بیان شد، تلگرام گامی بزرگ در این راستا در حوزه برنامه‌های پیام‌رسان برداشته است. این برنامه با کسب دانش مشتری و تحلیل آن، به ارائه خدمات مناسب برای مشتری پرداخته و موجب شده تا رضایت بالای مشتریان خود را به ارمغان آورد. تلگرام نیز با همین راهکار تاکنون توانسته نظر مساعد کاربران زیادی را به خود جلب کند و در ارائه خدمات جدید نیز همین راهکار را در پیش‌گرفته است. البته یکی از تهدیدهایی که تلگرام با آن مواجه است، عدم امکان ارائه خدمات باکیفیت در صورت حجم بالای استفاده کاربران از خدمت تماس صوتی رایگان است که زمان می‌تواند همه‌چیز را دراین‌باره مشخص نماید.

جمع بندی

چندین سال پیش تصور اینکه بتوان در مسیر از تلفن استفاده کرد و با دیگران به‌صورت صوتی در ارتباط بود به ذهن کمتر کسی خطور می‌کرد، حضور تلفن همراه این تصور را به یک باور تبدیل کرده است. اما هزینه‌های بالاتر تماس صوتی تلفن همراه نسبت به تلفن ثابت همیشه دغدغه‌ای است که استفاده‌کنندگان از آن در ذهن دارند، ایجاد امکان تماس صوتی با استفاده از اینترنت می‌تواند انقلابی در این مورد باشد، تغییری که در ساده‌ترین حالت می‌تواند هزینه‌های تماس صوتی افراد را کاهش دهد. درعین‌حال که امکان تماس صوتی رایگان اینترنتی در ظاهر می‌تواند تحدیدی برای اپراتورهای تلفن همراه به شمار بیاید، می‌تواند به‌عنوان یک فرصت تلقی شده و با ارائه خدمات مناسب اینترنت بر بستر تلفن همراه گامی موفق و همراه با برد برای طرفین در این راستا برداشته شود.

(83)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *