.: محسن سمسارپور :.

وب سایت شخصی محسن سمسارپور

سازه ای عجیب وسط کویر … آب شیرین

همه می دانیم که کویر سر سخت ترین مکان در دنیاست و هیچ موجود زنده ای نمی تواند به راحتی در آنجا زندگی کند. اما امروز می خوام یه سازه قدیمی که (البته نه خیلی سال 1995 تا 1997 توسط گروه هنری D.A.ST طراحی و ساخته شده) ساخته شده رو براتون بزارم. این سازه به اسم تنفس کویر معروف هست. سازه ای که با یک ترفند جالب آب شیرین رو در وسط کویر نگه داری می کنه. ببینید دیدنش خالی از لطف نیست

(2182)

11 پاسخ برای “سازه ای عجیب وسط کویر … آب شیرین”

  1. سلام:
    خیلی جالبه…. ولی نفهمیدم چیه ….. این طراحی چه ربطی به نگه داری آب در وسط کویر داره ؟؟

    1. این حلقه های فنری که دارای تو رفتگی های عمیق و پایین تر از سطح آب دریا هستند باعث میگردند که آب شیرین داخل آنها جمع گردد چیزی که درکویر بسیار مورد نیاز خواهد بود.

    1. درود بر شما چرا ربطی دارند، این یک روش خلاقانه بوده که توضیحات رو در جواب امیرحسین عزیز دادم

  2. با سلام
    بسیار جالب است ولی آیا این کار صرفا یک اثر هنری است ؟ بعید می دانم — شاید این یک ایده خلاقانه بزرگ است که توانسته آب یک محدوده وسیع از کویر را در یک نقطه خاص جمع آوری کند، اما عملکرد این سازه چگونه است؟

    1. توضیح دادم دوست عزیز
      این سازه خلاقانه توسط یک گروه هنری ایجاد شده به نام D.A.ST که توضیح بیشتر رو در جواب آقا امیرحسین عزیز دادم دوباره برای شما می نویسم

      این حلقه های فنری که دارای تو رفتگی های عمیق و پایین تر از سطح آب دریا هستند باعث میگردند که آب شیرین داخل آنها جمع گردد چیزی که درکویر بسیار مورد نیاز خواهد بود.

  3. با سلام
    به نظر من این هم یکی از نمادهای شیطان پرستیست توسط هنرمندان ثروتمند اسراعیلی اجراشده حالا به اسم هر گروهی.واون آب هم با هر وسیله ای به اونجارسانده شده

    1. نظر شماست یا مطمئن هستید ؟؟ اگر مطمئن هستید لطفا منبع رو مشخص کنید تا بررسی کنم سپاس از راهنمایی تون دوست عزیز

  4. دوست من این فقط نظر بودولی اگرزحمتی نیست بیشتر تحقیق کنید مارو هم در جریان دلیل ساخت این سازه عجیب وقولپیکر ظاهرا هنری وگران قیمت وظاهرا هم غیر قابل بهره وری اقتصادی یا کشاورزی یا چیزی دیگر باشه قراردهید.
    درکل زیباست.ممنون

  5. با سلام و تشکر از زحمات شما ، لطفا راجع به این خاکریزی ها و خاکبرداری های مخروطی شکل و نحوه عملکردشان در جمع شدن آب در آن محل توضیح دهید ، خیلی متشکرم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *